måndag 14 januari 2013

Sista arbetsdagen!

Idag gör jag sista arbetsdagen på ett bra tag, känns skönt med tanke på hur tung jag känner mig just nu. Men det känns ju lite konstigt också samtidigt att inte behöva jobba. Visserligen kommer jag ju hälsa på mamma ofta ändå och dom kan hälsa på mig när bebisen har kommit ut :)
Å vad jag önskar man kunde backa tillbaka klockan ibland, jag saknar min gamla mamma som var med lite mer i huvudet (jag hatar sjukdomen MS) vi kunde skratta och prata om mycket mer förr.. Jag tänker nog mycket på det nu när jag själv ska bli mamma, men det blir ens vardag och man vänjer sig fort hur läget är och man bara glider med. Har jobbat 2 år hos mamma nu hur fort har inte det gått eller?! Med både bra och sämre dagar, huvudsaken är att hon är så glad hela tiden och mår okej!

Efter idag blir det vila fram till förlossningen man vet ju inte vad man har att vänta riktigt även om alla berättar hur det är så är inte den ena förlossningen lik den andra. Och man kan inte föreställa sig förrän man har varit med om det bara att det kommer göra j*vligt ont!!!

Men jag längtar ändå :) 10 dagar kvar beräknat!!

Ha en bra dag!
Kram


2 kommentarer:

  1. Fin bild på mor och dotter, idag ser ut att vara en glad bra dag, Men vem är inte glad nu när vi snart ska få barnbarn. Vila nu kramar

    SvaraRadera
  2. Obeskrivlig smärta, total sömnbrist och ömmande tuttar men också en liten krabat som du älskar mer än du trodde var möjligt. Förbered dig på känslomässig berg och dalbana :) vi får hänga i vår! Kramar Hanna

    SvaraRadera