tisdag 15 januari 2013

Fyllt frysen!

Idag har jag rullat och stekt 100 tals köttbullar som nu hamnat i frysen och 4 port med hemmagjord sås till det. Lätt att ta upp om man inte har tid eller orkar laga mat fram över.
Jag har även bakat en kaka idag, fick smaka på denna goda kaka hos min vän Simone för ett tag sen som var så god. Jag har nu kommit över receptet som var hennes svärmors "Potatis bakelser" kallas dom, typ sockerkaka, smörkräm och mandelmassa ovanpå. Jag som älskar mandelmassa!! Tack för receptet :) De har nu också hamnat i frysen!
Crima var ute i Döve en sväng ikväll och då skickade svärmor med en nybakad sockerkaka (jätte god har provsmakat) och pappa har varit här med en plåt mini bisqvier super söta :) Tack våra snälla föräldrar för det!! Så även det åkte in i frysen :) Tur jag städade ur den för nån dag sen..
Undra vad man ska hitta på imorgon då, bara varit ledig en dag skönt men redan rastlös.. dags att du ploppar ut nu min lilla bebis så jag får fullt upp :)

Dags att sova!

Ha de gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Om du är rastlös imorgon så laga mer mat till frysen för det ruggigt skönt att slippa tänka på det när man är mitt uppe i allt med bebis och sig själc. Kraaaamar Hanna med 10 veckor kvar

    SvaraRadera
  2. Och hallå, den där kakan lät ju väääldigt god, receptet??? Hanna igen...

    SvaraRadera