lördag 5 januari 2013

Avskedstårta!

Om några dagar åker våran kompis David till USA för att läsa till pilot i 1 år. Så i eftermiddag blir det avskedstårta för vänner och bekanta. Jag fick frågan om jag ville göra tårtorna och jag tackar ja som vanligt snäll som jag är utan att tänka mig för vilket arbete det innebär.. Han ville givetvis ha något med flygplan att göra.
Jag har bakat 8 st tårtbottnar till 2 stora tårtor och pusslat ihop det hela med hallonsylt, glasskräm och grädde.
Sen täckte jag hela tårtan med marsipan, svårare än jag trodde..suck.. men blev väl okej när jag var klar och lite detaljer kom på plats.
Det blev ett Malmö plan med gripen i bak, shit den var inte lätt att skära ut kan jag lova men kul att jag lyckades (till slut).
Äntligen klar med helgens uppdrag, höll på till 00.00 i natt och gjort finliret idag så nu blir det vila resten av kvällen!

Och inga mer tårtor på ett bra tag :)

Trevlig helg!
Kram

4 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt fin tårta Linda! Om inte David blev nöjd med den då vet jag inte vad... Kram

    SvaraRadera
  2. Det blev han som tur var :)

    SvaraRadera
  3. Vilken talang Linda! Superfin tårta :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Tips på sida angående namn till bebis, så många finns det i sverige med detta namn: http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432 kul att se hur många son heter det namn man tänkt. Gabbe är en av 4 till exempel :) kram Hanna

    SvaraRadera