torsdag 24 januari 2013

Bakat!

Haha känns som jag bakar varje dag numera. Igår bakade jag brödkakor igen, gav ju bort dom flesta till farfar när han fyllde år sist. Han ringde idag och sa att han satt och mumsade på en och han var så glad att jag hade bakat lite till han, det värmer i hjärtat att han är glad och tacksam för det lilla :)
Idag har jag bakat mormors tunnbröd, dom som vi gjorde i julas är nu slut och dom är ju så goda. Det är lättare när man är 2 men jag testade själv och det gick bra men var lite stressigt. Det var så det kokade om mina kinder.. dels ska ugnen vara på 275 grader alltså väldigt varm och sen måste plåten vara varm hela tiden så man får skynda sig att kavla ut bröden för att sen lägga de på den varma plåten som bara ska var inne i ugnen 1-2 minuter.. Det var så svetten rann..
Jaja nu är det gjort, jag fick lite annat att tänka på och vila fick jag göra efteråt. Nu ligger de på tork och sen blir det till att provsmaka en :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar