söndag 27 juni 2010

Bygget i vila!!!

Nu i helgen har husbygget legat i vila med tanke på midsommar och sen har Henke och Crima varit hos grannen och kört hö. Vi har iaf beställt alla vitvaror till huset, det blev LG tvätt/tumlare, svarta Bosch kyl/frys, Gorenje fläkt och resten Simens diskmaskin/ugn/micro/spishäll. Priset skulle gå upp i juli nu så det var lika bra att passa på =)

Idag har Bosse el varit här och vi har gått igenom vart ALL el ska vara som kontakter, teleuttag, taklampor och mycket mer. Han går på semester nu och kommer tillbaka om 3 veckor och då ska all el dras. Så vi måste få upp alla innerväggar och isolera ytterväggarna innan han kommer, men det ska vi fixa =)

Å vad jag har varit rastlös idag usch.. Crima har varit och kört hö hela dagen så man vet inte riktigt vad man ska göra.. Var sugen på att cykla till Basta kvarn och ta en glass men det var ingen som var sugen på att följa med =( Så det fick bli att titta lite på fotboll och ha myskväll med syrran! Vi cyklade ner och tog en pizza, mums, det var gott =)!! Och härligt väder för att sitta ute.
Imorgon blir det till att jobba igen!

Ha de gott!!
Kram

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med pizza på uteserveringen :)

    Vet inte om du fick mitt sms för jag har ett som inte har blivit sänt, kanske var det det jag skickade till dig?..
    Jag följer gärna med till Basta en annan dag. Hade heldag i huset i dag med barnvakt och grejer så det var bara att jobba på.
    I morgon åker jag till skövde och beställer kök!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo jag fick ett sms kl 00.00 =) Jag förstod att ni var i huset, ingen fara tog en chansning.. men gärna en annan dag, vore mysigt och en utmaning att cykla =) Då fick ni mycket gjort igår förstår jag, härligt när det går framåt!! Kul att beställa kök, vi ska väl göra det framöver med. Ha de gott!! Kram

    SvaraRadera