fredag 18 juni 2010

TITTEBACKEN!!!

Nu har vi fått en ADRESS!!!! Kinnarp, Tittebacken 521 93 Falköping =) Det är en liten backe precis innan man kör in till oss och den har alltid kallats Tittebacken, Farfar säger att förr i tiden kunde man se ända till Åsarp när man stog där =) Då får man snart skaffa sig en postlåda då=)

Igår kväll var vi på bygget, det hände lite grejer se själva:
Henke satte klart sista gavelspetsen med underbrädor, så nu är det klart! Kan snart börja sätta locken.Crima och Karl-Erik satte lister, så nu är det bara 2 bitar kvar på baksidan, sen är det klart!Jag målade balken och pelarna i bak vid altan taket.Henke och Malin satte hörnbrädor, nu är det bara 1 kvar.Idag kommer plåtslagarna och gör det sista, sätter fast stuprännorna på väggen för nu är ju hörnbrädorna på plats. Jag och pappa ska nog försöka oss på verandan på framsidan. Ev. måla lite också=)

I morses var jag uppe med tuppen, har garnerat en smörgåstårta som Crima skulle ha med sig till jobbet. Sen var det ingen idé att gå och lägga sig så jag har satt igång och bakat lite, det går åt fika på bygget till mina arbetare =) Receptet kommer upp under dagen!

Ha det gått!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar