tisdag 15 juni 2010

Min lediga dag!!

Vaknade i morses av att Crima ringde och väckte mig, han hade fått en beställning på 2 smörgåstårtor som jag skulle göra. Så det var ingen ide att ligga i sängen att dra sig, tänkte jag skulle hinna baka en kaka men det visade sig att jag inte hade alla ingredienserna hemma =(. Så jag drog till stan och handlade ganska tidigt, skönt när det inte är så mycket folk.

Idag var Malin och Pappa också lediga så vi tog en familje tur, pappa visad vart han kör mjölk "Dalarundan" som han kallar det, det var jätte fin runda på lansbyggden. Såg några riktiga herrgårdar där läkare bor, jösses vilka hus, fy för att städa dom. Sen tog vi en fika på hemvägen, mysigt!

Hem och la ihop 2 smörgåstårtor, sen drog jag och Pappa till Åsarp och hämtade virke till verandan vid ingången som ska snickras ihop nån dag. Sen har vi varit på bygget hela kvällen!!
Crima och Karl-Erik har satt mer undersimsning, nu är det bara taket på baksidan till altanen kvar!Henke har satt underbrädor på gavelnspetsen på framsidan, så nu är det bara gavelspetsen på baksidan kvar!Blev mycket bra, han är duktig våran snickare =) Kör så att det ryker!!Jag har fått lite nya blommor av min svärmor Elisabeth som jag har planterat idag!Det blev jätte fint, tack så mycket =) Ska vattna dom den här gången, nu är vi ju där lite oftare!!Har fått lite blomlådor av svärfar Kjell, han har svetsat och gjort dom själv. Tänkte jag skulle testa att måla den vita lådan vinröd och se om det går. Är det någon som är intresserad av blomlådor så finns det till försäljning 100 cm långa och kostar 150 kr!! Bara att höra av sig!!Imorgon jobbar jag kväll, tänkte om jag hinner baka lite på förmiddagen. Kanske kommer upp något smarrigt recept under dagen vem vet ;)

Sängen vart är du?!

Ha de gott!!
Kram

3 kommentarer:

  1. det blev ju bra med allting också blommorna. Har Christoffer skaffat sig sommarfrisyr (rakat)?Fick du ordning på kyväskan också? Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Det blev jätte fint, jag är jätte nöjd =) tack så mycket, japp jag fick ordning på kylväska den ska användas i sommar. Ja fick ta till rakapparaten det gick inte längre, blev snyggare så tycker jag =) (fast han är snygg i allt) hihi... Kram

    SvaraRadera
  3. Förresten hälsa Kjell att Mamma tycket blomlådorna var jätte fina så hon är nog ev. spekulant på 5 st =)

    SvaraRadera