onsdag 2 juni 2010

Vilken härlig dag!!

Imorses var jag på bygget kl 07.30 det var dags för plåtslageri =) Jag och pappa har hunnit med en hel del annat under dagen också.

Här jobbar Erik för fullt med att sätta vindskivor plåtarPappa fräser ur spår där stupränner krokarna ska sittaRoland sätter dit krokarna som är numrerade där 1 är högsta punkten.Vi hällde i vatten för att kolla att det var rätt lutning, blev perfekt!Rännerdalarna på plats, mycket fint arbete, mycket duktiga arbetare måste jag säga!Jag och pappa fortsatte med att sätta upp alla träpanel under fönsterna, klart förutom ett på baksidan. Pappa ska såga till det imorgon och farfar ska måla.Ett hörn av ett sovrum, där 2 fönster sitter i hörnet. Hej, hej!!! var tvungen att kolla så det gick rätt till ;) Vad varmt det har varit idag, skönt men ändå jobbigt när man jobbar. Jag och pappa har gått och klagat på marken. Men tänk dom som gick på taket fy... Men dom är nog vana =)

Hunnit med mycket idag tycker jag! Sågat, spikat och fikat =)

Nyss hemkommen från bilbingo med mamma och pappa, om jag säger såhär pappa har nog inte varit med på 15-20 år då kan ni räkna ut hur det gick... phuuu... Som en senil pensionär, vi vann inget =( men många skratt blev det!

Sängen se upp här kommer jag!

Kram

1 kommentar:

  1. Å vad ni har arbetat bra! Får ta mig en tur ut och kika snart :)

    SvaraRadera