onsdag 3 mars 2010

Till alla choklad älskare!

Crima frågade mig igår om jag inte kunde baka lite muffins som han kunde ta med och bjuda grabbarna på jobbet med. Jag letade lite och hittade detta smarriga recept!

Kladdkakemuffins med grädde!


2 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl ljus sirap
2 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
100 g mörk choklad


Smält smöret och häll i sirapen.

Vispa ägg, socker och vaniljsocker pösigt, blanda ihop med smöret och sirapen.

Blanda mjöl, kakao, salt och bakpulver och rör försiktigt ner i blandningen.

Smält chokladen och blanda försiktigt ner den i blandningen.

Fyll i muffinsformar, räcker till ca 9 st stora amerikanska formar.

Grädda i ugn 175 grader ca 16-18 min beroende på hur kletiga du vill ha dem.

Toppa med spritsad grädde efter behag. garnera gärna med färska bär.

Jag hackade även lite vit choklad och la på innan det gick in i ugnen!



Den smakar mycket choklad så för den som älskar choklad så är det absolute nått att rekommendera :)

Ha de gott!
Kram

3 kommentarer:

  1. De är supergoda! Brukar göra dem och ha i frysen. Lätt att ta fram om du får oväntat besök. Bara att garnera!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig testat dom förut men dom blev jätte goda, vad bra att man kan frysa dom. Alltid bra med back up i frysen :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera