söndag 14 mars 2010

Marängtårta!

Ja igår var vi här på Björkbacken och kollade på finalen av Melodifestivalen, jag säger inte så mycket om det för jag tyckte vinnaren var katastrof i mina öron, hon kan ju inte ens sjunga.. Men smaken är som baken, delad.. Vi hade trevligt ändå vi bjöd på min kycklingrätt som jag skrivit receptet på här tidigare, och jag tror det gick hem hos alla. Och till fikat så gjorde vi en marängtårta som är hur god som helst bara smälter i munnen =)

Här kommer receptet!!
4 st äggvitor (Vispas hårt)
2 dl socker (röres i)
3 dl ricecrips (röres i)

Baka på bakplåtspapper i 125 grader i ca 2 tim

Smörkräm:
4 st äggulor
1 msk mjöl
1 dl socker
1 dl grädde
100 g margarin

Lägg alla ingredienser i en kastrull utom margarinet. Låt sjuda i ca 1 min, rör hela tiden. Ta av och låt svalna något. Rör i margarinet.

Dela marängen på hälften lägg smörkrämen + grädde emellan. Garnera med vispad grädde och frukt =)

Den är riktig smarrig!!

Kram

1 kommentar: