söndag 21 mars 2010

Taklister...

Igår och idag har vi varit i garaget och målat och målat.. Nu är vi klara med listerna i upphjönaden mycket skönt då kan vi äntligen ta bort ställningen som tar mycket plats. Vi har målat taklisterna runt om 2 gånger och har 1 gång kvar. Sen har jag grundat dörrfodret så nu ska det bara målas med 2 gånger med vit lackfärg som fönsterna.

Sen är vi klara så länge invändigt! Jag ska ha upp gardiner och lampor i fönsterna och lite tavlor som jag ska göra, men det är små pill =) Sen längre fram så ska ju vi måla golvet och golvlister ska upp. Värmepump ska in och vattenledning ska kopplas på men det görs ju när huset sätts igång. Nu börjar det finnas hopp om att våren är påväg, det är inte mycket snö kvar på husplattan och gräsmatta börjar synas här och där =) så nu är det dags att börja beställa virke och snart takstolar mm..

Crima har kämpat på med målning det blev riktigt bra!

Jag har målat dörrfodret och ska fortsätta i veckan!

Nu ska jag ta det lugnt och se på en bra film och bara mysa!

Ha det gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar