lördag 1 september 2012

Middagsbjudning!

För ett tag sen fick jag en bok av Hanna som hon trodde att hon inte skulle få användning för. Mina middagsgäster heter den och man bjuder på olika middagar och skriver vad man bjudit på och sätter in kort från middagen och vilka gäster man bjudit.

Så igår kväll var våra vänner Julia och Claes här på middag. Det är alltid lika trevlig när vi ses!
Till förrätt gjorde jag Bruschetta! Baugette bröd med vitlökssmör som jag körde lite i ugnen, sen blandade jag finhackade tomater, pressad vitlök, hackad basilika, olivolja, flingsalt och peppar.
Till varmrätt blev det Plankstek! Mos, fläskfilé, bearnaisesås, tomat och baconlindad sparris.
Till dessert blev det Vit chockladmousse med hallon och björnbär!
Det var riktigt gott och mätta blev vi. Får se när nästa middag blir av, vad jag ska bjuda på och vilka gäster det blir :)

Ha de gott!
Kram


3 kommentarer:

  1. Vad roligt att den kom till användning! Gillar Crimas min på bilden :) kram

    SvaraRadera
  2. Ja tack så mycket för boken! Det jobbiga blir att hitta på olika rätter men jag ska försöka :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för maten! Allt var super gott men efterrätten tänker jag fortfarande på:) Synd bara att jag blir mätt så fort nu för tiden:)

    SvaraRadera