söndag 8 maj 2011

Våran helg i Stockholm =)

Vi har varit i Stockholm i helgen med Crimas jobb. Dom har en personalklubb som dom samlar in pengar och gör något roligt för. Så denna gången blev det en helg i stor staden med respektive, vilket jag var glad för =)

Vi bodde på Mornington hotell, inte jätte fint utvändigt men väldigt fint invändigt vi hade ett stort och fint rum med jätte god säng =)

I fredags gick vi runt i gamla stan och kikade, åt lunch och vad hittade jag här om inte smyg ätaren =) haha jag har också stoppat i mig massa gott i helgen så vi får se hur vägningen går imorgon.Vi shoppade lite kläder med kolla in min snygging, het som solen en varm sommar dag ;)Tyvärr hade vi ingen kyl på vårat rum men jag och Crima fixade det ändå, se vad ett handfat och lite is kan göra.Här är Crimas jobbar kompisar Ove och Tony som försöker få upp en inbrotts säker whiskey flaska, men med 2 teskedar så gick det efter en kvart.Det bjöds på Mojito, har aldrig druckit det förut men det var gott!Förfesten var i vårat rum för det var störst, våra grannar var inte så glada för det var typ bara plats för sängen i deras rum.I Lördags hade vi bokat bord inne i gamla stan på en Italiensk restaurang, kommer inte ihåg vad restaurangen hette men den var jätte mysig. Vi åt jätte gott vitlöksbröd till förrätt, mums =)Till varmrätt åt jag och Crima Pepparstek av oxfilé och potatisgratäng super gott men väldigt starkt!Crima drar några skämt =)Det jobbigaste är ju förstås bussresan som tog typ 5 timmar med lite stopp för fika och mat. Jag ska på 2 bröllop (jätte roligt) i år och ett är redan i slutet av maj, så nu har jag köpt en klänning i Stockholm! Älskar färgen och formen nu måste jag bara sola lite med =)Oj oj oj vilken helg, har gått en hel del, besökt Vasa museet och gått på bio Fast five, fan vad bra den filmen var helt i min smak. Satt och klämde sönder Crimas hand av spänning. Den måste ni bara se!!!!

Skönt att vara hemma igen, borta bra men hemma bäst!!!

Jobb imorgon!

Ha det gott!
Kram

3 kommentarer:

  1. Christoffer sa i lördags när han ringde att restaurangen heter dejavú. Vad fin klänningen är, vem var det mer som ska gifta sig, mitt minne är kort? Vi låg på samma hotell jag och Kjell 2009

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni haft en underbar helg. Ni kunde inte fått bättre väder! Och klänningen var verkligen jättefin och vi vet ju redan att du pasar jättebra i lila! Vi såg er i bilen BTW :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Det har varit en underbar helg! Martin och Therese heter dom som ska gifta sig. Nu säger Crima att restaurangen hette nått annat =) Kram

    SvaraRadera