onsdag 4 maj 2011

Men vad?!

Ska det här betyda snö i Maj?! Igår åkte jag och mamma till Skövde för att hämta hennes nya rullstol, och möts av det här i Falköping. Vi såg knappt ingenting, det kom stora snöflingor och hagel emellanåt. Jag vill ju ha sommar nu!! Vad man vänjer sig fort, förra veckan satt man ute och solade och nu vill man inte göra något annat. Brr vad kallt det är + att det är frost ute nu på morgonen.Jag och Crima har diskuterat och har nog kommit fram till att vänta med trädgården till nästa år. Dels för att spara upp lite för då kan man ha råd att göra precis som man vill ha det. Det har ju funkat såhär nu då funkar det nog lite till, ska väl kratta till och jämna till det lite.
Vi ska nog satsa på att göra i ordning huset istället, ska måla hela huset en gång till för alla gavelspetsar och en del spikhuvud är ej målade. Sen ska vi slipa till alla fönster invändigt och måla igen för dom har torkat isär.
Sen vill jag nog tapetsera om i köket, jag gillar grönt men känner såhär i efterhand att det kanske inte passar så bra till övriga huset. Kanske vill ha lite trä i köket med vi får se =)

Det finns verkligen att göra när man har hus, men jag älskar att ha något att pyssla med. Man blir nog aldrig riktigt klar när man har hus, allt börjar ju om sen det behöver bytas och göras om mm. Men vill man inte göra det och tror att allt sköter sig själv så ska man nog inta ha hus!!

Men jag ÄLSKAR att vara husägare!!!

Oj vad klockan sprang, måste kila bort till mamma =)

Ha en bra dag!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar