tisdag 17 maj 2011

300:ade blogginlägget!!

Och det handlar om mitt surdegsbak! Det är i full gång kan man säga, igår innan jag gick och la mig blandade jag ihop surdegsgrunden, vatten och mjöl plastade över bunken och ställde det varmt. I morses hade det jäst till dubbel storlek =)Sen blandade jag gårdagens smet med vatten, lite vanlig jäst, mjöl och salt.Nu ligger degen i en plast bunke med lock på och jäser i ca 2 timmar. Har öppnat och vikt den 2 ggr för att få lite luft i brödet. So far so good =) Snart dags att baka ut =)Har haft telefonkontakt med mästarnas mästare i surdegsbak, min flummigt rolig kusin Johanna som jag fick grunderna av =) Då går det ju inte bara att misslyckas.Detta kortet är från 2006 från ett kalas i Murum =)

Återkommer med resultatet senare =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar