måndag 12 juli 2010

Snart så....

... är vi klara utvändigt, det går mot sitt slut. I kväll har vi varit där och grejat både ute och lite invändigt. Dom inneväggar som vi redan hade satt tidigare, har bara varit i spänn för att trycka den limmade brädan som ligger mot golvet så den ska vara orubb bar, om man säger såhär nu är den det! Vi har alltså ikväll reglat upp det ordentligt och satt reglerna på 60cc. VVS har varit här idag på dan och böjt till alla rör i badrummen så det är klart för att skiva väggarna sen och så rören sticker ut på rätt ställen i väggen. Det är inte bara ett rör precis =)Henke och Karl-Erik kämpar på i värmen med reglingen av inne väggar.Henke har idag klippt, böjt till och satt fönsterblecken under ALLA fönsterna.Det blev toppen bra!! Nu blir det tätare och tätare över allt inte mycket kvar utvändigt nu.Farfar har idag färdig målat allt till huset, oljat, grundat och färdig färg helt otroligt att han orkar. VI är så oerhört tacksamma han är toppen. Jag går nu och målar över alla spikhuvuden =)Jag har hunnit med och hälsat på hos familjen Olausson och gosat med lille Gabbe och då menar jag verkligen lille. Gud så söt man kan bara sitta och stirra i evigheter =)Crima är i Östersund i veckan med jobbet, ca 85 mil bort =( Saknar dig älskling!! jag har bygget under kontroll tror jag ;) Maten kallar...

Ha det gott!
Kram

1 kommentar: