lördag 17 juli 2010

Dagens jobb i huset!

Idag har vi satt klart och reglat upp alla inneväggar. Nu ser man hur planlösningen kommer att bli =) Efter att ha ritat huset själv så är jag mycket nöjd, det blev som jag hade tänkt mig och föreställt mig det! Här kommer dagen i bilder!! Detta kommer bli tvrummet/allrum med en mellanhög vägg här till vänster som även hör till hallen.Här är 2 sovrum som ligger med varsin sned ingång mittemot varandra. Längst bak är tvättstugan och lilla toaletten. Och här är lilla toaletten med en liten sned vägg.Här är huvudéntren/hallen med den mellanhöga väggen.Här håller Henke på att sätta upp den låga väggen som är i finrummet. Det ligger snett framför hallen så man kan sedan se rakt igenom och ut på altanen på baksidan =)Vi har även varit och hämtat ytterdörren till tvättstugan och satt in den!Dörren på plats inifrån!Henke gjorde klart med dörrfoderna runt dörren och locken som som var kvar runt dörren. Nu är det bara fin ingången kvar men det gör vi bland det sista.Nu ser det ytterligare lite mer färdigt ut när dörren och fodret kom upp =) Ska såga ner den björken som står framför sen, skymmer både sikt och kvälls sol.Vi jobbade på bra idag så nu blir det semester från bygget imorgon! Vill ge mina snickare ett stort beröm dom är så duktiga och det händer verkligen grejer när dom arbetar. Det går framåt i rasande fart, det är jättekul =) Jag kanske går bort imorgon och målar lite om det är fint väder.

Det var tänkt att Crima skulle kommit hem idag från sin installationsvecka uppe i Östersund, men dom hade mycket jobb kvar så dom fick stanna lite till =( Hoppas han kommer hem imorgon, såhär länge brukar vi inte vara ifrån varandra! Älskling jag saknar dig massor nu får du komma hemmmmmmm!!!!!!!! Tänker på dig!

Om jag skulle ta och äta något gott nu tro, men vad??!!

Ha det gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar