lördag 30 november 2013

Lite blandat :)

Ibland hinner man inte med och ibland orkar man inte blogga när klockan blir mycket. Då är det perfekt att uppdatera lite när jag jobbar natt för då har jag tid iaf :)
Såhär blev Hello Kitty tårtan till Sofie i tisdags när hon fyllde år, hon blev jätteglad och det var huvudsaken :)
Här om dagen kom det en ny fåtölj hem till mamma som jag sitter i nu väldigt bekväm nu slipper vi ha både ont i nack, rygg och benen.
Crima är i Tyskland och jobbar över helgen, jag och Max lämnade av han vid jobbet i fredags. Så vi har fått klarat oss själva i helgen. Men det känns tomt när han är borta och vi längtar massor efter han!
Jag har bakat kavring som Max provsmakade och tyckte det var mumsigt, han gillar att plocka och äta själv. Här tittar han även på film på ipaden medans jag grejar i köket. Perfekt! :)
Annars är Max favorit mat för tillfället stuvade makaroner och köttfärssås så det har vi lagat idag. Han har börjat vägra burkmat nu så det blir nog till att laga mer vanlig mat eller äta det vi äter. Vi var på BVC i går och han går inte upp så mycket men hade han mått dåligt av vikten så hade han inte orkat leka mm och han är ju hur glad och sprallig som helst så barnmorskan var inte orolig. Han är väl en smal kille helt enkelt, frågan är vart han har fått de generna ifrån som jag och Crima sa :) haha..
Igår hade vi lite julbord/julfest med alla anställde här hemma hos mamma det var mycket trevligt och kul att träffa alla på samma gång det händer ju inte så ofta då man oftast jobbar ensam. Vi åt, drack, skrattade och hade kul. Det skulle vi behöva göra lite oftare :)

Å vad mysigt det är nu när man har fått upp allt adventspynt jag och Max äter frukost på morgonen med tända ljus och myser, underbart!

Redan december, snart fyller Crima år och snart är det jul herregud blir nästan lite stressad!

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar