söndag 17 oktober 2010

Första natten!!

I vårat efterlängtade HUS!!! Vi sov i gäst rummet för våran säng har ju inte kommit än och vi tyckte det var onödigt att flytta runt sängen vi har nu för någon vecka. Kändes lite konstigt pirrade i magen och tankarna bara snurrade runt.
Sov gott fram till 06.00 för då ringde Crimas väckarklocka i en flyttkartong någonstans i huset i mörkret. Somnade om och sov som en stock till kl 09.00. Då bjöd jag Crima frukost på sängen, mysigt!!Igår flyttade vi ALLT från Björkbacken, fan vad kläder och skit man har och jag kommer typ inte i hälften. Men det är bra för då får man chansen att rensa lite. Alla har varit här och hjälpt till med diverse saker, skruvat ihop möbler satt upp gardiner mm. Ser ut som ett kaos just nu med alla kartonger överallt. Ska väl få ordning på det så småningom =) Köket är i stort sett klart alla grejer finns i skåpen och idag har vi fått upp en liten gardin. Svärfar har bockat till en gardinstång i burspråket som hänger ihop det blev toppen, tack så mycket! Nu ska det sys en kappa bara. Idag har jag varit i köket nästan hela dagen fixat fika och lagat mat SÅ kul i mitt nya kök!!!!Fått upp gardiner i finrummet och vi har fått en inflyttningslampa av mamma och pappa som passade bra =) Möbler här väntar vi med ett tag får känna efter lite vad man vill ha.Pappa har gjort räcke ute på altanen, ska måla det vinrött till våren kommer bli najs!Det är mycket att göra men det är roligt och jag älskar att fixa och dona. Håller på skruva klädgarderob tar lite i taget. Jag och Crima har badat bubbel bad så otroligt skönt. Nu ska jag laga något gott sen blir det mys i soffan =)

Ha de gott!
Kram

5 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt Linda!!! äntligen inne i ert eget hus!
    Jag och Noel tittar kanske förbi en dag...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Jag är väldigt sugen på att komma förbi jag med. Kanske slår en pling nån dag hä snart och kommer upp en sväng. Kraaam

    SvaraRadera
  3. Grattis Linda! Ert hus ser helt underbart ut! Hälsa Chrima!

    SvaraRadera
  4. När blir man klar då...? :-)

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket det känns helt underbart! Alla är hjärtligt välkomna att hälsa på för en titt och fika =) har varit mycket nu precis vid flytten men det börjar likna ett hem! Hör av er så får vi tajma in nån tid när jag är hemma =) Kram

    SvaraRadera