söndag 10 oktober 2010

Att göra listan krymper!!!

Nu är kaminen på plats och färdig monterad =) Kommer bli riktigt mysigt nu i höst höra hur det sprakar av veden och känna värmen sprida sig. Vi har även fått upp taklisten runt stenväggen. Får se vad vi hittar på mer på stenväggen kanske några fina väggljusstakar vem vet.Har även byggt brandsäkert runt kaminröret på vinden, så nu är det bara att isolera på onsdag! Plåtslagaren ska göra en fin skorsten med.Vi har satt lister i köket mot taket och under skåpen. Så nu är nästan köket klart, några småsaker kvar som galler över kyl/frys och någon list.Vi har satt trösklar mellan rummen, vi har ju mörkt golv och det fanns bara ektrösklar så jag har betsat och lackat dom mörka. Pappa har gjort trappa ner från altanen på baksidan, ett trappsteg till vid finingången på framsidan och ett litet trädäck vid dörren till garaget.TVÄTTSTUGAN ÄR KLAR!!! Min favorit hörna i huset just nu =) Kommer bli riktigt roligt att tvätta sen. Såhär mysigt blev det! Ikväll har vi varit ute hos svärmor och svärfar en sväng och hälsat på. Vi fick en jättefin spegel i julklapp av dom förra året, den har stått hos dom nu ett tag men ikväll tog vi hem den till Tittebacken. Den ska få hänga i hallen kommer bilder på det senare =)

Imorgon jobbar jag kväll så då blir det lite sovmorgon, skönt!!!

Ha det gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Du måste ju ha världens snyggaste tvättstuga. I loooove it! Ska säga till maken min att jag vill ha det så fint i min sen också :)

    SvaraRadera
  2. Den tvätt stugan var inte att leka med :D förstår att det är din favorit hörna just nu ;)
    /Bettina

    SvaraRadera