tisdag 20 april 2010

Krämig Pasta!

Jag lyckades få till pastarätten som jag pratade om igår, det var väldigt längesedan jag gjorde den så jag hade nästan glömt av hur gott det var. Crima älskar kyckling och bacon så det är inte konstigt att han gillar det=)

Tänkte dela med mig av receptet ifall nån blir sugen=)

4 PORT:
1 pkt(500g) pasta pennor

2-3 kycklingfiléer (beroende på storlek)
Grillolja
2 pkt Bacon

SÅS:
1 hönsbuljongtärning
ca 3-4 dl vatten
3 dl grädde
3 msk kycklingfond
soja
timjan
salt
peppar
redning

Koka pastan med saltat vatten, häll av och häll i en skål på en lite flytande margarin. Lägg kycklingfiléerna i en ugnsäker form och häll över grillolja in i 225 grader ca 20-25 min. Ta ut och hacka i småbitar. Klipp baconet i småbitar och bryn det. Koka upp vatten och tärningen, häll på grädde och fonden efter smak. Krydda med timjan, soja, salt, peppar red av såsen så den blir krämig. Häll i kycklingen och baconet och häll över allt i pastan och rör om, klart för att äta!

I den här rätten kan man ju ta i vad som helst t.ex. svamp el räkor lite lök kanske. Precis efter tycke och smak=)

Ha en härlig dag!
Kram

3 kommentarer:

  1. Den är så jäkla goo :)

    Puss Puss

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, den ska jag prova en dag. Kram

    SvaraRadera
  3. har skrivit ner receptet för framtida bruk :)

    SvaraRadera