lördag 10 april 2010

Då var vi igång!!!

Oj oj oj idag har det hänt saker vill jag lova! Vi har kört igång på bygget, jag, Crima, Malin, Henke, Karl-Erik (Henkes pappa) har jobbat hela dagen från 09.00 till 18.30 och allt har gått jätte bra. Det brukar vara mycket diskussioner och många viljor men idag har allt bara flytit på och då är det roligt =)

Här läggs första brädan av sôllstocken =)

Byggherren försvann iväg på vårstädning, men vi fortsatte galant..

Simone var ute en sväng och hälsade på, hon fick rycka in och hjälpa till. Crima försöker hålla sôllastocken på plats, ja alla sätt är ju bra utom dom dåliga ;)

Burspråket också på plats =)

Och nu var den på plats runt om, Här läggs sista biten..

Jag och syrran mäter ut vart alla fönster och regler ska stå.

Henke börjar spika ihop reglerna =)

I bakgrunden syns våra nyinflyttade grannars hus..

Dags för första sektionen att resas, jippi!!!!


Klart det går fort när man har en sån här monster maskin till spikpistol=) Jösses vad den sköt det bara skvätte ur brädorna..

Här har även pappa kommit hem från jobbet för att hjälpa till..

Vi behövde nån med lite tyngd, varför inte 100 kg kärlek!!! hihi...

Och såhär långt har vi hunnit idag! Reglat upp hela baksidan, gaveln mot garaget och nån sektion på framsidan.

Vi är jätte nöjda med dagen, så kul att ha kommit igång nu. Nu önska vi bara lite bättre väder.. Var lite kallt idag emellanåt. Imorgon kanske vi kör lite på eftermiddagen för byggherren har fotbollsmatch på förmiddagen tyvärr =)

Dagens Kommentar:

Malin: Snart kommer Selma och Sickan (Selma är våran hund)
Simone: Jaha är Sickan en katt?
Malin: Nä det är morsan..

Men men nu är jag helt slut, har precis tryckt i mig en grillad hamburgare så mätt är jag också=)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar