onsdag 14 april 2010

Tisdags Arbete!!

Igår blev det lite arbete på bygget. Crima och Karl-Erik började fästa 2tum2 här och där och Henke kom efter och gjorde klart med spikpistolen. Jag mätte ut regler till fönsterna över och under och Malin sågade till dem så Henke kunde spika fast dem när han kom dit. Det går riktigt bra nu varit nån regel som stått fel men annars så har det gått jätte bra utan större missar. Igår bakade jag två kakor till fikat, mina byggare måste ju få lite fikapaus emellanåt =)














Igår gjorde vi klart 2tum2 runt om förutom framsidan, vi måste hämta mer virke om vi ska komma framåt. Började regla i för fönsterna, jag, Crima och pappa ska fortsätta idag. Hämtade även färg hos Lenny igår så farfar snart kan börja måla =)

Idag ska jag åka till Åsarp och beställa fönsterna till huset. Ringa och beställa grus och sand, för snart kommer Ceder och lägger ner septitanken och då behöver vi fylla upp lite. Nu är det full rulle hela tiden, men vi måste kämpa på så taket kommer på sen kan man ta det lite lugnare =)

Jag håller med Hanna, Henke är en klippa utan honom hade vi inte haft nått hus pågång, att han orkar vara överallt upp och ner och hit och dit. Vi är sååååå tacksamma att han och Malin vill hjälpa oss, får försöka gottgöra det men det kan bli svårt med tanke på hur mycket tid dom lägger ner. Även Henkes pappa Karl-Erik är en klippa en riktig slitvarg!! Dom är GULD värda!

Hej och hå vad går mellan patter och lår!!
Kram

1 kommentar:

  1. Håller med dig Älskling utan dom hade det inte blivit något hus!

    Älskar dig kyssar

    SvaraRadera