fredag 19 februari 2010

Äntligen Fredag!!

Idag jobbas det i hemtjänsten i Kinnarp/Åsarp, vilket väder det är då... Det är ju tyvärr inte plogat överallt framför allt inte på små vägarna, jag har fått ställa jobb bilen ute vid vägen och pölsat mig in på framfartsvägarna.. puh.. och mer kommer det komma tyvärr..

Nu är jag hemma på matrast, tänkte försöka hinna slänga ihop en smörgåstårta som ska safta till sig tills imorgon, för då fyller pappa år!!

Härligt med fredag, ikväll blir det lugnt god mat, Let´s Dance och solsidan som är en jätte bra humor serie.. helt i min smak :) hihi..

Igår kväll bjöd jag Crima på FÄRSBURGARE MED MARINERAD FETAOST

Jag marinerade grovhackad fetaost i lite olivolja med hackad persilja, pressad vitlök, rivet citronskal och svartpeppar.
Blandade nötfärs med 1 ägg, salt och peppar. Arbetade sedan in den marinerade fetaosten. Stekte burgarna och la ihop det med rostat bröd, dressing (av creme fraiche och chilisås), sallad, tomatskivor, rödlök och bacon. Serverade detta med klyftpotatis. Det var gott och Crima var mycket nöjd!





Ha en bra dag!!
Kram

1 kommentar: