onsdag 30 mars 2011

Trädgårdsplaner =)

Sitter här och letar inspiration till vår trädgård som vi snart kan sätta igång med bara det blir mer pålitligt väder och tjälen släpper i marken. Jag och Crima är ganska överens om hur det ska se ut nu, blir nog lite mur, marktegel, gräs, lampor och fina växter =) Efter att ha hittat massa fina trädgårdar på nätet så är vi inne på att ha trädgården i lite olika nivåer, vilket gör att det ser mer levande ut. Kommer ta tid och kosta pengar så vi får se vad som händer i år men tankarna bara svävar iväg och man vill göra allt på en gång kommer bli hur bra som helst om typ si sådär 2-3 år när gräset är grönt och allt förhoppningsvis är klart ;)
Här är några inspirations bilder jag hittat!Idag har det ändå varit skönt ute jag och Crima gick Vårkumla rundan. Hoppas att det kan bli lite varmare nu!!!

Ha de gott!
Kram

5 kommentarer:

  1. Längtar också tills vi fått ordning på trädgården men det kommer nog ta sina år ;)

    SvaraRadera
  2. Det är väl ändå skönt att ni har en bra gräsmatta redan. Det är ju bara att gräva ur lägga sten om man vill och forma mm =) Men som sagt det tar tid =) Kram

    SvaraRadera
  3. Ooh jag håller med er töser! Tredje sommaren för oss i huset och vi har massor massor kvar. Trädgården är inte ens i närheten av vad jag vill. Och sten, vad sten vi vill ha! I år hoppas vi kunna asfaltera uppfarten :) Alltid något! Och hallon har jag tänkt fixa också Linda! Får se om det blir i år!

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Nu var det rött :) Ville bara tillägga att jag ska få hallon till hösten. Nu har jag typ ett halvår på mig att bestämma VAR de ska sättas... svårt!

    SvaraRadera
  5. Japp lite nytt =) Å vad gott med hallon, bara kunna gå ut i trädgården och plocka när man ska baka =) Ja men ett halvår är väl lång tid eller =)

    SvaraRadera