tisdag 15 mars 2011

Tårtor!

Jag har ju gjort en del smörgåstårtor men nu ska jag försöka mig på vanliga tårtor. Jag ska göra gräddtårta med hallon och blåbär tänkte jag men vad ska jag ha för fyllning i dom?! Det vanliga är väl sylt, vaniljkräm och grädde men vad finns det mer som man kan ha i som är gott? Förslag!!För er som följer min vikt resa så var det vägning i går och vågen visar neråt =) inte lika mycket som förra veckan men bra ändå. Det blev inte lika mycket promenad p.g.a snövädret förra veckan men denna veckan ser det inte ut som man kan skylla på vädret ;) Varit lite slö och ont i halsen i några dagar men inte blivit sjuk än har hört att det går runt nu annars, inte kul vill inte ha...

Idag kopplas våran hem telefon in, sen kan ni nå oss på 0515-38509 om ni vill något eller bara snacka lite skit ;)

Ha en bra dag!
Kram

3 kommentarer:

  1. Jag brukar aldrig ta sylt, det blir så himla sött. Jag brukar blanda typ hallon eller blåbär med lite vispad grädde och ha emellan. Man kan göra kolakräm, daimgrädde, lemon curl. Googla, kolla receptsidor, bakböcker. Lycka till och tipsa gärna om du hittar någon "gyllene fyllning" :) Kraam

    SvaraRadera
  2. pärongrädde är gott men passar nog bäst till prinsesstårta ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen ska kolla runt lite, men lite grädde i sylten är nog bättre än bara sylt blir nog saftigare också.

    SvaraRadera