söndag 20 mars 2011

Snart måndag igen!!

Fasen vad helgerna springer iväg eller snarare veckorna. I fredags gick jag upp 07.00 och började göra i ordning tårtorna för att sen köra dom till Crimas jobb kl 11.00 direkt i till stan för att handla till 2 stora smörgåstårtor som jag sedan åkte hem och la ihop. På kvällen kom Crimas mamma och pappa hit på lite mat och mys, jag bjöd på istället för kycklingen med mozzarella och bacon så gjorde jag med fläskfilé. Och om man säger såhär det var ännu godare!! Elisabeth hade bakat morotsbröd som vi fick smaka på underbart gott!!Igår jobbade jag hela dan hos mamma från 08.00 - 19.00 vi var ute en sväng i det fina vädret, mamma körde sin moppe för första gången sen hon har blivit sämre, vi visste ju inte hur det skulle gå men det gick galant!! Man bara såg hur det lös ur ögonen på henne när hon kunde ta sig fram själv =) bra för våran del också lite jobbigt att pöta rullstolen när det är så lerigt ute. Trivs bra på mitt nya jobb, har aldrig skrattat så mycket =)

Idag blir det jobb fast till 16.00 får se om det blir någon promenad i eftermiddag. Längtar tills man kan börja greja med trädgården, ska satsa på att lägga en gång med marktegel och sen fylla ut till gräsmatta på framsidan.

Nä nu måste jag göra mig i ordning för jobbet ha en bra dag!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar