söndag 2 januari 2011

Nyår!!

Denna gången firades det här på Tittebacken, vi var 16 st + 3 små barn =)
Tur vi har stor yta i hallen så vi kunde få plats med syrrans möblemang så alla fick plats.Förberedelserna var många men jag hade bra hjälp i köket av min kära vän Simone(snygg frisyr undra vem som gjort den? ;)). Här häller hon upp välkomstdrink som bestod av Mixade hallon, päron vodka, bananlikör, äpplelikör, konsentrerad svartavinbärs saft och sprite. Mycket god!!Till det blev det lite tilltugg.Till förrätt blev det en räksoppa, vissa har önskat receptet så det kommer här:
2-4 morötter
2 msk vetemjöl
1 l vatten
2 fiskbuljong tärningar
1 ask räkost 200g
2 dl cerme fraiche
salt, peppar
500 g räkor


Riv morötter och fräs dom. Blanda i mjölet, späd med vatten och tärningarna sjud en stund. Lägg i räkosten och creme fraichen krydda med salt och peppar. Lägg i räkorna sist, de får endast bli varma.

Till varmrätt blev det Baconlindad kycklingfilé med mozzarella och senap, potatisgratäng, sallad, sås, fruktfat.Och nybakat brytbröd med kex och lite ostar.Under kvällen fick vi strömavbrott någon timma, alla satt i mörkret med ljus pratade och hade det mysigt. Till efterrätt blev det Pannacotta med passionsfrukt.Vi dukade upp lite olika drycker så var och en kunde blanda sin egen drink, det blev alla möjliga sorter men gott var det =)Klockan slog tolv och nya året var här!! Det skålades och röktes cigarr.Vi var ute på altanen och kollade på lite raketer, lite sämre raketer än förra året. Men vi hade kul ändå, Simone och Petra ser lite runda ut om fötterna ;)Sedan blev det fika med kaffe och Pepparkaks Cheesecake och lite hallon =)Det var en lugn men mycket trevlig kväll både jag och Crima tyckte det var kul att alla kunde komma. Och jag är mycket tacksam av hjälpen jag fick innan!

Nu är det ett nytt år med nya tag, spännande att se vad detta året har att erbjuda. Förra året innebar husbygge som nu står klart och vi är sååå nöjda!! Får se vad som händer i år trädgård kanske? Själv har jag ett nyårslöfte, håller det för mig själv ett tag så får vi se om jag kan hålla det =)

Köpte ett kinect till Crimas xbox i julklapp. Då är man handkontrollen själv, det är jättekul men fan vilken träningsvärk man får efter att ha kört 5-kamp i friidrott =) Ni måste bara testa!!! Vi spelar nästan varje kväll.

Allt för den här gången!
Ha det gott!

Kram

1 kommentar:

  1. Det var supertrevligt och mycket bra anordnat!

    Ha det gõtt

    SvaraRadera