onsdag 12 januari 2011

Hej på er!!...

Det är lite glest mellan inläggen nu för tiden sorry, dels beror det på att det inte händer så mycket eller att det händer massa hela tiden att jag inte hinner blogga men jag ska försöka bättra mig =)

Det var annat när vi byggde huset då blev det inlägg nästan varje dag med kort, men det blir nog mer till sommaren när vi fortsätter att jobba utomhus.

Senaste tiden har jag jobbat mycket och sen varit hos mamma resten så det har inte blivit av att man varit hemma så mycket + att vi håller på med vårat nyårslöfte...

Hade inte tänkt säga nått men varför inte, nu får jag mer press att klara av det!! Jag, Crima, Mailn och Henke har satt ett mål att vi ska lätta på kilona. Alla har var sitt vikt mål vad man vill väga men tillsammans ska vi gå ner 65 kg alltså en hel person ska bort!!!! Vi började förra vecka med invägning och mätning av midja, byst och rumpa men väger oss bara varje vecka. Mätning kanske blir var tredje.

Det började bra iaf första veckan har vi gått ner 6,5 kg och det är bra när vi är många som stöttar varandra. Som ikväll tränar Henke och Crima fotboll, då tog jag och Malin en promenad på ca 7 km med lilla Sofie ;) I början var det jobbigt men nu är det bara roligt och man känner sig piggare!!

Det svåra är maten tycker jag, vad får man äta och hur mycket?? Det finns ju så många olika metoder, men jag tror det är lite beroende på hur man är vissa saker funkar på vissa medans på andra inte. Jag kör med att räkna kalorierna och det har ju funkat bra denna veckan. I kväll fick det bli kycklingwok med nudlar blev faktiskt riktigt gott!Det brukar inte vara lätt att hålla nyårslöfte, men jag ska göra mitt bästa och kämpa på!! Behöver all stöttning man kan få!! Önska mig lycka till det kan behövas!!!

Ha det gott!!

Kram

5 kommentarer:

  1. Lycka Till Linda, du fixar det!! Go go :)

    SvaraRadera
  2. Allt ni tappar är av godo, jag håller tummarna för er och mig.Kram

    SvaraRadera
  3. Oooh heja heja!! Jag skulle behöva hänga på :) Har en gravidmage som inte går av för hackor. Du får hänga på till tantgympan då Linda! Jag å Helén går varje måndag och onsdag kl 19. Det börjar nog på måndag tror jag. Hör av dig i så fall. Kör hårt och lycka till!!!

    SvaraRadera