måndag 27 december 2010

Julhelgen!

Det har varit fullt ös medvetslös kan man säga.. Julaftons morgon tillbringade vi hos mamma och pappa med en morgon present och skinksmörgås. Vi fick lite lotter och jag och Mailn fick var sin ringklocka till ytterdörren, mycket bra det hade jag önskat mig. På förmiddagen åkte jag och Crima ut till hans föräldrar en sväng, sedan möttes hela min familj upp inne i Falköping hos mormor och morfar för middag kl. 13.00 och julklappar och det var en hel del kan man säga. Fick kastruller till våran induktionshäll, lite presentkort mm.Lilla Sofie träffade tomten =) Av oss fick hon en sån där man hänger i barnvagnen med massa gosedjur på och en jeansskjorta med rosa strumpebyxor till =)Sen var vi en sväng hos mamma och pappa på rosenhill med mat och julklappar, fick en matberedare, margaretaskålar, tidningsställ mm.
Sen avslutade vi kvällen hos oss och då kom Crimas familj hit. Vi bytte julklappar fick fina underkläder, presentkort, kläder och en ny mobil av min älskade =) Sen körde vi klappjakten, mycket roligt.Vi bjöd på kvällsfika, smörgås, kex och ostar.På juldagen jobbade jag 7-13 var mycket trött sen var vi ett gäng här kl 13.30 såg på Änglagård 1 och fikade. Sedan åkte vi till Skövde och åt på Mummel avslutade med att se Änglagård - Tredje gången gillt. Den var sådär, helt okej.

På annandagen jobbade jag 7-14 och kl. 15.30 kom hela pappas släkt hit på fika och triss skrap. För en del var det första gången de såg vårat hus, kul att visa vad vi har gjort =) Crima, Henke och kusinerna satt som klistrade framför tvspelet.Dom hade inte träffat lilla Sofie heller, alla höll och gosade med henne. Lilla Nils tyckte det var så skönt för nu är han inte minst längre ;)Ja som ni ser har det varit fullt upp!! Idag har jag varit ledig sov till 9.30 hör inte till vanligheterna men det var så skönt!!! Nu ska jag göra en smörgåstårta som ska iväg på onsdag!

Ha det gott!
Kram

1 kommentar: