tisdag 9 november 2010

Middads tips!

Igår förlängde vi helgen med lite vardagslyx, Svärmor och Svärfar var här på middag och jag ville givetvis testa nått nytt =)
För 2 år sedan när vi var i Bohuslän fick Crima gratinerad bakpotatis till sin kötträtt, och han bara älskade det. Vi sa att vi skulle testa och göra det någon gång men har aldrig blivit av. Igår fick jag ett ryck sökte på nätet efter olika recept, jag kombinerade lite olika och testade mig fram.
Resultatet blev väldigt bra och MYCKET GOTT!!! Så nu tänkte jag dela med mig om någon är sugen på att testa!

Gratinerad bakpotatis med bacon och mozzarella!
Detta behövs:
4 Bakpotatisar
2 pkt Tärnad bacon
125 g Mozzarella
2 dl Creme fraiche
2-3 Vitlöksklyftor
1/2 dl Riven ost
Färsk hackad Persilja
Salt, Peppar

Gör såhär:
Tvätta potatisen noga och baka potatisarna i micron eller i ugnen. Dela dom på mitten, gröp ur och hacka potatisen smått. Knaperstek baconen och låt rinna av på hushållspapper. Hacka mozzarellan i småbitar. Blanda samman alla ingredienserna. Lägg potatisskalen på en plåt och fyll dom med röran, strö lite riven ost över. In i ugnen på övervärme 250 grader ca 15-20 min. Servera gärna till en god köttbit och en fräsch sallad =)
(tyvärr vänder sig bilden när jag lägger upp den)Jag hade även lite persiljesmör och bearnaisesås till. Detta kommer jag absolute göra igen det var helt i min smak =)

Kram

1 kommentar:

  1. Tack än en gång för en trevlig kväll och jag instämmer ned att det var jättegott, ska själv göra det en dag. Kram på er

    SvaraRadera