torsdag 25 november 2010

Hej mitt vinterland!!!

Idag var det tänkt en tripp till Jönköping för lite julhandling men när jag tittade ut insåg jag att det var bäst att hålla sig inne om man ville ha livet i behåll. Sååå typiskt när man har sett fram emot nått, man har tänkt ut massa saker man ska köpa och fixa men men det är ju ingen brådska är ju 1 månad kvar till julafton =) Men det går fort!!!

Det blev en pysseldag inne istället, jag har satt ihop och garnerat ett pepparkakshus som nu står på hallbyrån =) ja det får väl duga, ska bara köpa lite små tomtar som får bo där.Jag har gjort egen pepparkaksdeg som skall ligga i kylen minst 1 dygn sen får vi se om det blir lite pepparkaksbak eller om det bara slinker ner i magen, är ju sååå gott!!!Har även börjat lite smått med adventspyntet, här har jag fått upp en stor julstjärna som hänger i mina djupa fönster i finrummet. Ska även få upp lite ljusstakar efter jag har städat. Ikväll kanske vi ska baka lite Lussekatter om vi orkar, vet hur det brukar bli Crima säger vi vilar lite först och sen orkar vi inte ta tag i nått. Det bästa är att köra igång direkt, så det är väl bäst jag börjar städa nu så det är igång när han kommer från jobbet då kan han inte med annat än att hjälpa till ;)

Känner mig insnöad nu får det räcka med snö, det är fint att titta på men bara jobbigt att pölsa runt i. Det positiva är att nu ser våran trädgård vit och fin ut iaf till skillnad från all lera och jord. Kan ju hoppas att det ligger nu ett tag!

Nä nu kommer han snart, dammvippan väntar =)

Skepp och hoj!!

Kram

1 kommentar:

  1. Vilket fint pepparkakshus! Mitt ser inte klokt ut. Jag får väl säga till folk att Thilda hjälpt till :) Ses imorgon kanske? Kraam

    SvaraRadera