tisdag 14 september 2010

Skruvat lådor..

Idag har jag flängt runt i stan och fixat massa saker. Jag har varit på posten och hämtat resten av delarna till köket som fattades, köpt kakel till köket, köpt blandare till duscharna, köpt trösklar till innerdörrarna köpt gardinstänger på jysk för det var 30% rabatt. Vi har hämtat stenen till stenväggen och hämtat våran ytterdörr, ÄNTLIGEN!!!
Ikväll har jag och Crima börjat skruva i lådorna i köket medans de andra hade fotbollsträning. Å det blir så fint, jag bara älskar det!!! Det blir pricken över it när även handtagen kommer på plats =) Imorgon kommer ytterdörren på plats!!I kväll bjöd jag på nybakat BRYTBRÖD och pannkakor =)Här kommer receptet!
50g jäst
25g smör, rumsvarmt
5dl vatten, fingervarmt
1 äggula
2 tsk salt
1,4 l vetemjöl

Gör såhär:
1. Lös jästen i vatten och klicka i smöret, äggulan och saltet.
2. Tillsätt nästan allt mjöl och arbeta degen kraftigt med hushållsmaskin. Låt jäsa i minst 30 minuter.
3. Sätt ugnen på 250 grader.
4. Ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den.
5. Dela degen i 20-25 bitar och forma dem till runda bullar.
6. Lägg bullarna tätt ihop på en bakplåtspappersbeklädd plåt. Strö över mjöl. Låt jäsa minst 30 minuter.
7. Grädda mitt i ugnen i 8-10 minuter.
8. Låt svalna på galler.

Det var riktigt mumsigt! =)

Nu blir det sängen, arbetet fortsätter i morgon!!

Ha det gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar