söndag 30 maj 2010

Nej jag har inte...

..dött bara haft mycket att göra!! Jag har jobbat och jobbat, i fredags blev det 2 turer både dag och kväll sen har jag jobbat i helgen + att vi varit på bygget där emellan. Så jag har tyvärr inte hunnit blogga nått.. Nu har jag äntligen fått lite tid över så nu ska jag uppdatera er om vad som hänt =)

Vi har tätat till alla gavelspetsar med vindväv + isolerat på insidan så nu är det tätt överallt. Så idag har vi börjat inomhus med att plasta och satt gles i taket sen ska innertaket skruvas upp direkt i glesen. Henke har börjat göra en landgång eller vad det heter, som ska vara uppe i takstolarna så man kan klättra och gå där när det ska sprutas isolering i taket. Inspektionsluckan hamnar ute i tvättstugan. Pappa har sågat till mer träpanel, farfar klagade på att han inte hade nått att måla =) han är för snabb! Just det brunnslocket har äntligen kommit på plats också!Här är alla 2tum4 som innerväggarna ska sättas med, antagligen ska någon vägg sättas upp i veckan för till helgen ska teglet på =) På onsdag kommer plåtslagaren och sätter rännedalar och stuprännorna, det är bra för då är jag ledig (äntligen). Och sen flyter det på, det finns att göra om man säger så. Ska bli kul att få upp inneväggarna och se hur planlösningen blir i verkligheten =)

Jag är så trött ögonen går i kors på mig, började 7 i morses men hade en beställning på smörgåstårta som var tvungen att garneras så var tvungen att gå upp 05.15. Jobbigt men kul! Och så missade jag parken i fredags med Scotts, men det sägs inte varit så mycket folk. Längtar till 14 augusti då jag ska åka till Anderstorp och se på Roxett med Simone, David och Mackan!!!! Ska bli så kul!!!!!

Grattis mamma på Morsdag!! Tack för jordgubbarna de var riktigt gott!!
Å imorgon är det iaf sovmorgon =) I love it!!!

Ha det gott!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar