fredag 21 maj 2010

Fortsättning...

Igår var vi lite på bygget som tur han vi med en del innan det började regna, men gud vilket obehagligt väder igår, usch! Jätte varmt och luften stod still gick knappt andas, riktig åskvärme. Det är lite bättre idag med det mullrar nu igen.

Igår satte Henke klart alla långa underbrädor på gaveln mot björkbacken. Sen fortsatte vi med att isolera på baksidan och vindväva så vi kom under taket. Henke fortsatte med att sätta långa underbrädor på baksidan. Sedan började vi på framsidan så det blev tätt i burspråket så vi kom under taket där med. När vi nästan var klara började det ösregna så typiskt!! Kan det inte bara vara fint väder!!

Idag har pappa hämtat mer vindväv, isolering och luftläkt så vi kan fortsätta. Men det blir nog inte förrän på söndag kanske om grabbarna orkar upp. Ikväll blir det fotbollsmatch mot Redväg och imorgon har dom herr middag, det bådar inte gott inför söndag om jag känner Henke rätt =) Men ibland överraskar han!! Lite bilder från igår.
Idag var jag i Skövde och kollade på kök hos HTH och Kvik en kille skulle rita lite på det och så skulle vi träffas en dag. Men då hittade jag detta som jag skulle vilja ha i våran tvättstuga. Tycket det var skit snyggt!! Man kunde få hem det i kartonger och skruva ihop det själv då skulle det inte kosta så mycket. Det får bli ett sånt jag är helt såld på det =)
Ikväll blir det fotboll som sagt och lite fredags mys!!

Ha det gott!!
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag har också varit och kännt på de där lådorna :)
    superduper snyggt!

    SvaraRadera