lördag 13 februari 2016

Bolibompa drake-tårta :)

Idag har jag gjort 2 stora Bolibompa drake-tårtor till en liten kille som heter Isac och fyller 2 år :)
Haha den ena blev lite tjockare och bättre än den andra :) Alltid svårt att beräkna hur lång tid det tar att lägga på all marsipan tänkte att jag ger dessa 4 timmar och det var på minuten. På tal om marsipan jag köper min på Strössel och annat på nätet och den är så bra, god, lätt att arbeta med och man får dubbelt så mycket som på Panduro-butiker. Blir så irriterad på de små rullarna marsipanen på Ica från Odense som finns i alla färger. Det är ju bra att det finns många olika färger och i små format men de är ju smaksatta med alla möjliga smaker så ska man göra figurer eller ha flera färger till samma tårta så kan den ju smaka banan, jordgubb, lakrits, choklad, blåbär, vanilj eller päron. Varför inte bara göra vanlig färgad marsipan men neutral marsipansmak?! Suck!
Pappa ska ha herrmiddag ikväll 8 st blir dom så har även hjälpt han att förbereda maten. Det blir smördegsinbakad fläskfilé med vitlöksmjukost och mozzarella.
Har jobbat flera dagar hos mamma i veckan och då kom Max och Leo på besök. Försökte se om mamma gjorde någon reaktion när jag höll Leo framför henne. Det såg ut som hon log med ögonen och som att hon ville ta upp händerna och krama han fast att det inte går. Så jag la Leo mot hennes kind och då försökte hon pussa på han så hon blev nog glad av lite barnbarns-mys. Usch vad HEMSKT att hon inte kan vara delaktig i mina barns liv :( snyft snyft!!! Saknar dig mamma sååååå mycket vet att du finns där inne någonstans<3 br="">
Snart ska vi bort till syrran på lite mellomys och bli bjudna på tacos, mums! Så måste kila och göra mig iordning :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar