onsdag 30 september 2015

Ullared och sjukstuga...

Japp igår var jag i Ullared för tredje gången i år och med 2 barn dessutom. Vi åkte med svärmor, tänkte väl inte köpa så mycket utan bara hänga med för att få dagarna att gå och kul att komma ut lite. Men det går ju inte åka till Ullared utan att köpa något :) haha.. Max pekade på det mesta -jag köpa sån, jag köpa sån!!!! Så det blev väl lite grejor till Max, någon till Leo och lite smått och gott bara. Barnen skötte sig toppen bra men nästa gång får de nog stanna hemma blir lite stimmigt och så måste man hålla reda på dom hela tiden. Men mysigt hade vi :)
Max fick en del spindelman saker som lego, gubbar, pyjamas, sockar och ett par stövlar. Så han var riktigt glad :)
När vi kom hem blev det även lite lek med nya play-doh leran :) Han vill gärna vara med mig när jag gör tårtor men nu har han eget att greja med.. Han ska baka lite säger han, sötnosen :)
Jag köpte lite ljus så jag kan lysa upp höstmörkret här hemma.. Blev riktigt mysigt.
Var hostig igår och som blev mycket värre under natten till idag och en riktig förkylning på det så blev det inte många timmars sömn inatt. Hostat idag så jag spydde, det ömmar i bröstet, huvudvärk varje gång jag hostar och varit riktigt trött. Är inte ofta sjuk men blir väldigt sjuk varje gång jag blir det. Man skulle bara vilja lägga sig i soffan och slappna av och bli lite uppassad, men det är inte lätt när Crima är på andra sidan jorden och man har 2 små barn att ta hand om. Pappa var här en sväng idag och hjälpte mig och syrran tog med båda barnen hem så jag kunde sov lite mellan 17.30-20.00. Max hade lekt, badat, ätit och båda barnen sov gott när jag kom och hämtade dom. Man saknar verkligen mamma i sådan situationer, snyft.. Men tur jag har syrran som förstår när man behöver hjälp utan att man behöver fråga om det. Tusen tack snälla du! Var som en ny människa bara jag hade fått sova lite. Hoppas det ska ge sig snart och gärna tills Crima kommer hem om 6 dagar så vi kan kramas ordentligt utan att jag smittar. Krya Krya!!!!
Jag bläddrar alltid i kamera albumet varje dag och tittar på härliga kort och filmer på mina fina pojkar då får jag mer energi och man blir alldeles varm i hjärtat. Dom är bara för goa, älskar de över allt annat!
Något som mer är positivt är att jag har lyckats gått ner 10 kg :) Har en hel del kvar typ 7-10 kg men är en bra bit påväg. Har tappat 10 cm i midjan och så skönt när man får på sig gamla kläder igen och när man även ser att de sitter löst :) Ser smalast ut i profil, haha.. Behöver bli lite fastar runt magen med bara ;)
Det jobbiga när man är sjuk är att jag inte har kunnat komma ut och gå eller springa :( Så det händer nog inte så mycket på vågen denna veckan om jag inte blir bättre.. Får ta nya tag nästa vecka isf.. jag får inte ge upp nu när jag kommit halvvägs, kämpa kämpa kämpa!!!

Har tagit en dunder kur mot halsen nu så ska krypa ner i sängen och hoppas på några timmars sömn.

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar