söndag 20 september 2015

Helgen som gått!

I fredagskväll hade vi tjejträff hemma hos syrran, alltid lika mysigt och roligt när vi ses :) Vi har träffas varannan månad hemma hos någon och ibland hittar vi på något ut över det. Nu har vi planerat in ett restaurangbesök på Gondolino en kväll i oktober, å vad gott det ska bli!
Syrran bjöd på en god middag, bruschetta till förrätt, kyckling, ugnsrostad potatis och morötter, bearnaisesås, vitlöksås och sallad till varmrätt och denna goda och fräscha efterrätten på bilden nedan. Hon har fått tipset från mig, jag har gjort den förut och även visat er den här med men jag gör det igen för den är så enkel och god :)
2 dl creme fraiche
150 g vit choklad
1 tsk strösocker
Apelsin
Hallon, blåbär
Passionsfrukt

Smält chokladen i vattenbad eller i micro. Tillsätt sockret och blanda med creme fraiche.
Vispa snabbt ihop till en kräm.
Varva frukt, bär och krämen i ett glas. Toppa med passionsfrukten.

Idag har jag och syrran cyklat en runda på 2,2 mil mina ben var som spagetti efter men skönt efter ett tag när man har det gjort. Sen har vi varit på kalas hos mormor i eftermiddag, jag hade bakat 2 prinsesstårtor med hallonmousse och glasskräm. Mina pojkar var kalasfina och Max fick lite gele i håret för första gången, jätte tuff blev han :)
Min lilla sötnos :) Ikväll provsatt han i barnstol med lite stöttning av kuddar, å vad glad han blev :) Han är riktigt stark i nacken och vill gärna sitta eller stå upp i knät.
Usch igår kväll hade jag världens sprängande huvudvärk i 2,5 timme :( själv med 2 barn som inte ville sova... Då saknar man mannen i huset som är på andra sidan jorden :) försökte lägga ner Leo 3 gånger och varje gång vaknade han och skrattade lika mycket.. Inte lika kul tyckte jag som hade ont i huvudet och var trött men de somnade till slut runt 22.. Fick kompensation ikväll då båda somnade gott vid 19.30 :)
Man kan ju inget annat än älska världens goaste pojkar!

Imorgon vägning och sen ny vecka med nya tag :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar