tisdag 15 september 2015

Livet som 2 barnsmamma :)

Long time no see eller vad är det man brukar säga :) Sist jag skrev här hade våran lilla guldklimp Leo äntligen tittat ut. Och nu är han redan 3,5 månad vart tog den tiden vägen? Sommar, semester, fester och småbarnslivet har kommit före så bloggen har tyvärr hamnat på is, mestadels har jag inte hunnit eller orkat vilket är lite tråkigt. Men nu är jag här igen! ;)
Ja vad har hänt sen sist? Det var ju perfekt tajmat att få barn och bli mammaledig när alla andra också var hemma och hade semester. Crima var ju ledig 9 veckor i sommar så det har ju varit en underbar start på 2 barnslivet :) Nu är det tillbaka till verkligheten när alla nära och kära har börjat jobba igen men det funkar fint vardagen flyter på.
Leo är ju världens goaste lilla bebis som är glad HELA tiden (förutom när han är hungrig och trött såklart men det är ju hans sätt att säga till bara). Man får vara glad sålänge det varar :) Han är så lätt att ha och göra med och sover bra på nätterna ammar väl 1-2 gånger/natt än men när man var van vid Max som sov så dåligt vaknade 3-10 gånger/natt så är ju Leo rena drömmen. Och när Leo kom till världen så började Max sova bra han med så skönt är det. Varje morgon vaknar Leo med ett leende på läpparna när han får syn på mig och gurglar som bara den nu. Man blir ju alldeles varm i hjärtat och man får bara inte nog av denna lilla guldklimp :)
Max min andra goding blir så stor nu och växer så fort. Han pratar som bara den nu och är en riktig liten busunge :) Vill mer och mer gosa och busa med lillebror så man får allt vara med så det inte går för vilt till. Max har blivit helt tokig i Spider-man/Spindelmannen just nu, det finns överallt för tillfället han har en dress som han vill ha på sig varje dag, leka med sina x antal spindelgubbar, lego och ser på film och youtube-klipp med allt som har med det att göra :) Nu önskar han sig även en STOR spindelmantårta av mig när han fyller år. Haha undra hur länge detta håller i sig...
Leo är så jäkla lik Max när han var bebis men när Max var runt 3 månader började han bli lite mer rundare i ansiktet. Så nu får vi se hur Leo utvecklas och vem han liknar. Syskonkärleken är det inte fel på iaf.
 Leo har gjort sitt första besök på Odenbadet och han älskade den varma poolen och njöt som bara den så det får nog bli lite fler besök framöver :)
 Höstfin tuffing :)
I söndags åkte Crima till USA igen med jobbet och kommer inte hem förrän den 6:e okt så nu har jag gjort ett krysschema åt Max. Nu räknar vi ner tills han kommer hem igen längtar redan. Tur jag har mina pojkar annars hade det blivit ensamt. Får även bra hjälp av min pappa, syster m. familj och svärmor så det ska nog gå bra.
Har även börjat med att försöka få ner mammakilona. Har varit ute och gått, sprungit och kört intervallträning gång/löpning och har lyckats gått ner 8 kg på 6 veckor hittills. Riktigt nöjd och hoppas jag klarar några till, kämpa kämpa kämpa!!!

Dags att krypa ner bredvid mina små kottar!

Ha de gott!
Kram

1 kommentar: