fredag 20 juni 2014

Varberg, grus och välkomen hem!!

Nu har jag varit ledig ända sen i söndags morses när jag gick av mitt nattpass. Det har varit en härlig ledighet med min son, vi har myst mycket och längtat efter Crima såklart som varit i USA. Men nu är han äntligen hemma igen efter varit borta i 1,5 vecka :)
Men i måndags tog jag, Max och svärmor en tripp till Varberg för lite sol och bad, vädret skulle vara mulet fram till lunch så vad passade bättre än fördriva förmiddagen i Ullared :) Sen kom solen och då åkte vi till Getterön och la oss vid havet och bara slappade, badade och lekte med Max. Det blev en riktig heldag och mysigt var det :)
Min lilla tuffing i sina nya solglasögon han fick av farmor.
 Max går med bestämda steg mot rutschkanan..
Och där höll vi aldrig på att få han ifrån, det var så kul :)
Jag har beställt hem lite grus medans Crima var borta som vi skulle fylla upp gårdsplanen med. Tänkte då överraska han med att de var färdigt tills han kom hem, så jag fick bra hjälp av pappa och min svåger Henke med det.
Henke körde lastmaskinen och pappa hjälpte till att kratta ut. Ja jag hjälpte också till lite :)
Jäklar vad bra det blev! När gruset har torkat så är det lika ljust som vårat marktegel så det blev jättefint :) Så Crima blev glatt överraskad!!
Crima landade på svensk mark i onsdags eftermiddag. Jag hade ordnat lite välkommen hem middag med nära och kära :) Jag hade gjort club sandwich som blev mycket uppskattat och alla blev proppmätta.
Härligt väder och en härlig familj :)
Det är så skönt att ha Crima hemma igen, när man är ifrån varandra så länge så blir man som kär på nytt. Man inser verkligen hur bra man har det när man är tillsammans :) Max sprang mot taxin när pappa kom hem igen, det är kärlek!!

Ha en härlig midsommar allihopa!
Kram

2 kommentarer:

  1. Tack för underbara dagar. Jag blev så mätt att jag inte kunde äta förrän halv fyra på morgonen :-). Din club sandwich var ett strå vassare än i Aten. Kram

    SvaraRadera
  2. Lägg gärna ut recept på club sandwich!!!

    SvaraRadera