söndag 15 juni 2014

En härlig dag!

Idag har det varit en bra dag! Till skillnad från i går kväll/natt då Max var helt hysterisk och gallskrek i 1,5 timme av att han  hade sån tandvärk. Han har 2 stora bissingar som är på gång på samma sida längst bak. Från att vara jätteglad till att bara börja gallskrika då gör det nog fruktansvärt ont :( Men han somnade till slut och sov bra hela natten. Jag jobbade igår natt och sov på dagen idag medans Max var hos morfar. När jag vaknade åkte jag en sväng till Skövde, svängde in på plantagen och köpte massa uteblommor och hann även med att köpa en ny jeanskjol och en tröja till mig :)
 Sen har jag fått bra hjälp i trädgården idag, pappa har kört med trimmern.
Och Henke har klippt gräset, tusen tack för hjälpen båda två!!
Max och Sofie hade lite mys i utesoffan och såg på film.
Jag har planterat alla min blommor jag köpt i mina blomlådor och i krukor. Jag fick mycket bra hjälp även då :) Har man ingen sandlåda (än) så kan man ju alltid gräva lite i blomjord! Efter det blev det ett bad för barnen i poolen.
Äntligen lite färg och liv i blomlådorna. Jag är alltid lika seg på att komma igång men nu är det fint.
 Lite blommor i krukor.
Å vad härligt det är med en trädgård då barnen kan springa omkring precis som dom vill. Måste köpa någon form av gungställning, rutschkana och sandlåda.
 Max somnade innan maten, han var helt slut av allt bus idag.
Det minsta jag kunde göra var ju att bjuda på lite grillat. Alltid lika mysigt när familjen är samlad, bara Crima som saknades. Och han är verkligen saknad!!!
Med andra ord så har det varit en riktigt bra dag då det blivit så fint hemma i trädgården!
Och tack för sällskapet familjen!
Jobbar i natt, sen är jag långledig ända tills på fredag nästa vecka, underbart!!

Ha de gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut! Du en annan sak. Var det du som tog bilderna på P:s möhippa? I så fall vore jag tacksam om du kunde maila över när vi tog "gruppfoto"? mail to: hanna@olausson.se Vore kul att ha tycker jag. Kram!

    SvaraRadera