onsdag 18 december 2013

Tunnbröd!

Nu har jag ju lärt mig att baka mormors tunnbröd utan hennes hjälp. Crima och jag gjorde det själva ifjol och idag fick jag hjälp av svärmor :) Det bakar vi alltid till jul, mums!!!
Först var morfar en sväng förbi och busade med Max, han blir så glad när det kommer någon speciellt någon han känner igen:)
 Kvalar så snabbt jag bara kan för att kunna lägga de på varm plåt.
Elisabet skötte ugnen till en början sen bytte vi syssla, ska ju bara var inne i ca 2 min så man får vara snabb och se till att de inte hinner bli brända.
 Och sen lite bus med Max emellan plåtarna :)
 Titta så fina de blev! Super goda med smör på :)
 Och nu ikväll har jag och Crima gjort julköttbullar!
Förberedelserna är under kontroll kan man säga :)

Ha de gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag ser att förklädet kommer till användning, vad roligt! Hur går det med träningen? Ha en härlig jul! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det används tackar så mycket för det! Träningen ligger på is under jul och nyår ska köra igång sen igen. Måste komma i form till alla mina utlandsresor :) Detsamma! Kram

    SvaraRadera