onsdag 25 december 2013

Julafton i lite bilder!

Som vanligt betyder julafton fart och fläkt, man ska hinna med att vara överallt och lite till. Men vad mysigt det är att umgås med sina nära och kära hela dagen. På morgon har vi alltid som tradition att äta skinksmörgås hos mamma och pappa med nån lite morgonpaket.
Därefter åkte vi i år en sväng till Döve på förmiddagen och delade ut julklappar med Crimas familj. Jag fick många fina saker som vinställ, tårtfat, tröja, presentkort på mat (jag älskar restaurangmat) verktyg till att göra tårtdekorationer mm. Max fick massa fina saker som en kälke, pulka, skor, kläder, matservis och leksaker :)
Sen vidare till Falköping och middag hos min mormor och morfar med julklappsutdelning. Och julklappshögen bara växer från år till år, i och för sig så är vi några fler i år :)
 Max öppnar paket, här fick han byggklossar, kläder och leksaker.
 Sofie var så glad att tomten kom, hon har längtat sååå mycket :)
På kvällen var vi hemma hos oss i år med min familj, Crimas familj och min fasters familj. Vi var 21 st med våra småpojkar och det var jättemysigt och jättekul :)
Medans vi satt och pratade så knackade det på fönstret och 2 tomtar kommer in med julklappar till barnen. Vi bjöd tillbaka på julsnaps och julgodis :)
 Max är ute och går med sin nya julklapp med hjälp av Gustav :)
Efter mat blev det julklappsspelet, alla köpte 3 paket var sen spelade vi om det. Jag hade köpt ett ölglas med ringklocka på och det var den alla slogs om, haha kul var det :) Jag vann ett rostfritt grytunderlägg och choklad med lott.
Avslutade kvällen med lite fika, man fattar inte hur man orkar äta så mycket men man trycker ner det bara därför att.
Sofie var väldigt nöjd med sin nya Hello Kitty pyjamas som hon fått. Barnen orkade vara med länge, Max sov 2 gånger på dagen fast han numera brukar bara sova en gång. Så han somnade inte förrän vid 00.00 men sov då som en stock!
Å jag är så nöjd med alla mina julklappar fick ju även i stan bland annat, en resväska, gratängform, bakgrejor, skor, mer presentkort på mat och kläder, pengar, skinnhandskar och mycket mer :)

Tack alla inblandade för en mycket bra julafton!
Mysigt med Max första jul men nästa år blir det nog mer livat då han kommer springa runt som en galning :)

Ha en fortsatt trevlig jul!
Kram

2 kommentarer:

  1. Tack själva, Vi är så mätta än att vi inte vet om vi ska äta frukost idag :-) .
    Det var riktigt kul igår, Hoppas vi kan göra om det nästa år igen, Kramar

    SvaraRadera
  2. Det får vi satsa på att göra om nästa år, det var mysigt :)

    SvaraRadera