onsdag 18 december 2013

Julgodiskväll!

Igår (tisdag) hade vi julgodiskväll hemma hos mig med brudarna, saknades några tjejer men det var trevligt ändå :) Våra pojkar har ju alltid som tradition varje år att att åka och bada, käka mat, supa och festa vilket de kallar Julbadet. Så då tyckte jag att vi damer kunde få en kväll ihop innan jul med lite julgodisbak, tjejsnack och lite skratt :) Bättre planering nästa år så alla kan komma!
Linnea gjorde Rocky road med marshmallows, jordnötter, dumle, daim och mjölkchoklad. Julia gjorde Wienernougat med nougat, mjölkchoklad och flagad mandel.
Syrran gjorde choklad fudge och jag gjorde Mozartkulor med nougat, hasselnötter, mandelmassa och choklad. Jag älskar ju mandelmassa så det passade mig bra!
 Ringlade lite vit choklad över mina chokladdoppade kulor.
För att vara första gången jag gjorde dessa så tycker jag att de blev väldigt fina ser nästan konditori bakade ut :) haha..
Medans godiset stelnade hade vi lite tacomys och jag hade fixat en klappjakt som vi lekte, haha det var kul!
 Sen avslutade vi kvällen med lite glögg och provsmakning av godiset, och allt smakade riktigt gott!
Kul var också att Petra tittade förbi med lille nyfödda Nils, gud vad söt han var och såååå liten man kommer knappt ihåg att Max varit så liten. Då märker man verkligen att tiden går fort.

Tack alla inblandade för en trevlig kväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar