tisdag 15 oktober 2013

Intervallträning :)

Jag brukar vara ute och gå en runda på mellan 7-9 km om dagen numera om jag hinner vilket jag försöker med, men en vilodag i veckan är okej :) Har länge känt i kroppen att jag skulle vilja testa springa men har aldrig orkat då det var evigheter sen jag gjorde det.
Men ikväll var det dags, har kört min långrunda på ca 9 km med intervallträning löpning/gång :) Första löppasset blev inte så långt och var ganska jobbigt men ju fler gånger jag sprang ju mer orkade jag och länge sprang jag. Var helt slut i kroppen när jag kom hem men underbart skönt efter en härlig dusch på det :)
Farmor var ute och hälsade på Max i eftermiddags då skulle vi ta en promenad men vi kom inte så lång för först tappade Max sin napp och var inte så glad så vi fick gå en bra bit tillbaka tills vi hittade den. Sen ringde svägerskan Emma och hade fått punka påväg hem från Falköping så det var bara att vända för att åka och hjälpa henne. Men vi kom förbi grannen iaf :) Så det var skönt med en promenad ikväll istället.
Hej och hå kämpa på!
Kram

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag såg dig ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Jag började likadant, snart springer du hela rundan ska du se!

    SvaraRadera
  3. Haha ja du Hanna kanske det men det tar nog ett tag för min del om jag ska orka det ;)

    SvaraRadera