torsdag 8 november 2012

Morotskaka!

Idag har jag varit ledig, började med att städa sen ett besök på MVC och bebisens hjärtljud lät jättebra :) Och magen växer som den ska! Sen har jag bakat en morotskaka som blev så saftig och god!
Så här kommer receptet!
Morotskaka!

4 ägg
4 dl socker
4 dl vetemjöl
2 tsk bikarbonat
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1 tsk vaniljsocker
2 dl matolja
6 dl rivna morötter

Glasyr:
125 g philadelphiaost
3 dl florsocker
4 msk smör

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Blanda alla torra ingredienser och blanda sedan i äggsmeten.
3. Rör sist i oljan och morötterna. Häll smeten i en långpanna, grädda kakan i ca 30 min och låt svalna.
4. Blanda glasyren och bred på kakan, pudra med lite kakao.

Ikväll är Crima på bowling med jobbet så jag åker väl på mitt torsdagsnöje bingo och hoppas på lite tur :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar