fredag 16 november 2012

Inför förlossningen!

Det enda jag har varit nervös för är förlossningen, inte när barnet har kommit ut hur det ska gå mm för det tror jag vi kommer fixa. Sen har vi många omkring oss man kan fråga och som stöttar oss, bland annat en barnmorska i släkten ;) Men igår var vi ju på en inspirationsföreläsning om förlossningen och den var jätte bra!! Det var säkert runt 40 personer minst där och hälften var blivande mammor med magarna i vädret ;) Många var förstföderskor men det var även mammor som var inne på sin andra eller tredje graviditet. Barnmorskorna var jätte bra, lättsamma och vi skrattade även en hel del då de visade lite roll spel hur det kunde se ut :)
Det var jättebra information om hela förlossningen från att det startade hemma tills bebisen ploppat ut. Vad man ska tänka på för att det ska underlätta, massa tips och om olika smärtlindringar, även vad mannen ska tänka på för att stötta sin kvinna/tjej på bästa sätt.
Helt plötsligt var alla jobbiga tankar om förlossningen som bortblåst och nu känner man ett lugn i kroppen och jag ser verkligen fram emot det. Självklart kommer det göra svin ont men man känner sig motiverad att ta sig igenom den smärtan. Man har ju något att kämpa för :)
Både jag och Crima tyckte den var jättebra och vi rekommenderar till andra blivande föräldrar eller ni som redan är föräldrar!!

Ha en bra dag!
Kram

2 kommentarer:

  1. HÄRLIGT att "jagvillfödabarnkänslan" infunnit sig. Du är så vacker i din mage. Kram Faster

    SvaraRadera
  2. Tack Mia! Ja nu längtar jag tills det är dags :)

    SvaraRadera