lördag 17 november 2012

Mjuksega muffins :)

Idag har jag och Crima varit en sväng på Falbygdens ost, provsmakat ostar och kikat lite :) När vi kom hem blev jag sugen på att baka så då fick det bli dessa mjuksega muffins som tar ca 20 min att göra. Snabbt och lätt och mycket goda! Kanske har lagt upp receptet förut kommer inte ihåg men isf kommer det igen ;) Funderar även på om det går att göra med vit choklad eller om det blir för sött och sliskigt.. kanske testar en annan dag..
Mjuksega Muffins!

175 g margarin
100 g block choklad ljus
2 ägg
2 ½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g hackade nötter el mandel
1 ½ dl vetemjöl

Smält margarin och choklad i en kastrull. Blanda i resten av ingredienserna. Fyll aluminium formar 3/4 fullt. 200 grader i 10 minuter.

Kan ätas med en liten klick vispad grädde till :)

Ikväll ska Crima bjuda mig på bio och en besök på Oliven i Borås, ska bli både gott och mysigt!

Ha en trevlig helg!
Kram

3 kommentarer:

  1. Mmmm, de var riktigt goda, Tack för fikat. Kram

    SvaraRadera
  2. jag brukar ha i lite citron eller lime när jag gör saker med vit choklad, så blir det lite lagom sött:)

    SvaraRadera