fredag 13 augusti 2010

Inne dörrar!!

Igår började jag och Crima med att flänga runt i halva stan från 10.00-14.00 men vi fick iaf en del uträttat. Nu är alla tapeter beställda, kunde kommit idag om vill ville men så snabba ryck är det inte kommer nog i nästa vecka. Vi var och köpte kakel och klinkers till både tvättstuga och lilla badrummet. Vi ska kakla lilla badrummet imorgon =) Tjoho vad skoj!!! Vi var och hämtade lite lister och spackel och även golvfärg till garaget. Sen var jag helt slut i skallen efter allt väljande.

Igår satte Henke och Karl-Erik upp alla 8 dörrkarmar till våra inne dörrar =) så att pappa kan klä in dom med lister.Såhär kommer dörrarna att se ut =)Henkerör har varit här och dragit slangar från energihålet till pumpen.Och grejat med pumpen, den ska antagligen installeras idag! Sen kan man släppa på golvvärmen =)Crima passade på att måla hörnet på golvet i garaget innan pumpen ställdes dit. Grått blev det, och finare än förut! Hela golvet ska målas sen när vi är klara med huset.Crima rollade även på sista tätskiktet i stora badrummet. Sen är även det klart för kakling.Idag ska vi sätta inne taket i lilla badrummet =) För att vi ska kunna kakla i morgon, men tyvärr är jag inte hemma imorgon när det ska kaklas =(

Men det gör inget för jag ska på ROXETTE konsert i Halmstad i helgen!!!! Med Simone, David och Mackan i deras husvagn ska bli riktigt kul!!! Jag fester medans de andra sliter på bygget =)(hade gärna varit med på bygget med, för nu börjar det hända roliga saker) Kommer åter på söndag!!

Kanske hinner lägga in nått kort på taket innan jag åker =)

Ha de gott!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar