söndag 8 augusti 2010

Hemma igen...

..efter en härlig vecka i Bohuslän med hela familjen! Vi har bott i en lånad stuga i Ulebergshamn, gångavstånd till Hunnebostrand. Bara slappat, myst, spelat kort, cyklat, ätit massa gott och promenerat på Smögen bryggorna.

Här är utsikten från vårat fönster, underbart fint älskar detta stället!! Jag och Malin har nog tillbringat större delen av våra somrar här. Tomten ligger precis vid vattnet med stor fin gräsmatta och klippor till skillnad från många andra stugor som nästan ligger på varandra i området.Har haft mycket bra väder under veckan, kom en skur en gång och varade bara nån timme annars har det varit riktigt varmt och skönt. Här spelar Crima och Henke strandtennis =)Vi har spelat en hel del kort, vi körde en turnering satsade 100 kr var och självklart vann ju jag =) hihi... (med massa tur på slutet)Vi hade med oss cyklarna, här är Crimas nyinköpta vrålåk från biltema, jätte bra cykel vill jag lova. Påväg in till Hunnebo för att köpa lite glass.Badstranden var sig lik, badade faktiskt inte en enda gång det var så mycket brännmaneter så jag vågade inte hoppa i.Dags för lite mjukglass =) Mums!!Vi var på restaurangen Bella Gästis och åt mycket god mat, dyrt men det var det värt!Vad är det man brukar säga borta bra men hemma bäst! Det har varit skönt att få koppla av lite och hämta nya krafter men det är lika skönt att komma hem så vi kan köra på med huset nu. Det är ju snart det roliga börjar med inredning och sånt =) Imorgon efter jobbet ska jag in och hämta lite tapetprover, hoppas jag hittar nått jag gillar direkt. Annars blir det kämpigt att välja till ett helt hus men jag har fått fria händer av Crima =)!

Nu blir det en lugn kväll om jag ska orka upp till jobbet imorgon, åter till vardagen!!!

Ha de gott!!
Kram

1 kommentar:

  1. Åhh vad härligt med semester! Tur att ni hade bra väder. Hoppas det går bra på jobbet imorgon. Kram!

    SvaraRadera